2011. október 7.

Házi ételízesítő- Amestec de legume cu sare





 Hozzávalók: 
2 kg sárgarépa, 1 kg zeller, 1 kg fehérrépa, 1 kg hagyma, 1 kg karfiol, 1 kg karalábé, 1 kg káposzta, 1 kg Tv paprika és kápia paprika vegyesen, 1 kg só, 1 nagy csokor petrezselyem és  1 csokor zeller levél.

A hozzávalókat megtisztítottam,megmostam és ledaráltam,összekevertem a sóval. Tiszta ,száraz üvegkannákba raktam.


Amestec de legume cu sare 

Ingrediente: 2 kg morcovi, 1 kg rădăcină de țelină, 1 kg rădăcină de pătrunjel, 1 kg ceapă, 1 kg conopidă, 1 kg gulie, 1 kg ardei kapia + ardei verde, 1 kg varză, 1 kg sare, 1 leg. frunze de pătrunjel, 1 leg. frunze de țelină

Legumele și verdeața se curăță, se spală, apoi se dau toate prin mașina de tocat și se amestecă cu sare. Se pun în borcane curate și sterilizate, se închid cu capacele. Se păstrează în cămară, iar după ce se deschide borcanul, în frigider. 



31 megjegyzés:

Bianka írta...

Csodás képek

Ani írta...

Látom Mamóca nem tudsz nyugodni a fejlécet illetően!)) Vagy ez most az őszi design? Figyu! Semmit sem kell ezzel tenni? Sem dunsztolni, sem mást? Így natúr elrakni és a só tartósítja? Nem ereszt levet?

Barbi konyhája írta...

Én is ezen gondolkoztam, hogy a sótól nem romlik meg? Annyira tetszik, hogy lehet megcsinálom! :)

trollanyu írta...

Csodás recept és fantasztikus képek:) Az új fejléc is klassz:)Én is megpróbálom, de talán harmad mennyiséggel, a só elég a tartósításhoz?

Adél írta...

Ja, ja ,ez őszi design:))

Lányok,nem kell ezt sem dunsztolni,sem tartósítószerezni,így magába eláll a sótól(Jódmentes só).Nagyon kevés levet ereszt.Belenyomkodom a kannába és épp,hogy felbuggyan a tetejére.Bontás után hűtőben tartom,de Nagyi a kamrában szokta és soha nem romlott meg.

MrsSame írta...

Klassz fejléc...
A recept is. Neki is ugranék,ha tudnám hová tenni.De azért van egy kis üveggel nekem is a pót anyám készített.:D

Márti írta...

Nálunk Apukám volt ennek a mestere! Gyönyörű ez az őszi zöldséges kosár :)

Ani írta...

Aledám ne fojts meg, de azt írtad 1 kg tv és kápia paprika! Na most összesen, tehát 50-50%, vagy 1-1 kg mindegyikből? Bocsi, kissé értetlen, de inkább kérdezek, mintsem elrontsam.
Barbara drága kincsem! A só természetes tartósítószer, attól semmi sem romlik meg! Pl. a hűtő megjelenése előtt ezzel tartósították a friss húst. Hát unták is az ízét..))

Adél írta...

Teakert drága:)) igen, fél kg tv paprika és fél kg kápia paprika. de ha csak épp kápiát teszel 1 kg. akkor is eláll,annyira nem kell leragadni a pontos mérésen.A lényeg hogy 1 kg darált zöldséghez 10 dkg só legyen.

Éva írta...

Először is nagyon szép a fejléced! Nagyun guszták a zöldségeid és nagyon finomak lehetnek majd télen mikor már jól összeérnek !:)

Anazar írta...

Pazar képek!! Irigylem a napsugarakat ;-))

Kreatív konyha írta...

Extra fotómontázs!!! Az ételízesítő jó ötlet, de most kivételesen nem magamnak, hanem anyukámnak fogom elvinni a receptet!

Zsuzs írta...

Üdv! Megkérdezhetem, hogyan darálod le? Illetve pontosan milyen daráló viszi le ezeket a keményebb zöldségeket? Köszönöm :)

Blogkonyha írta...

Ide érzem a fonott kosár illatát! Fantasztikus finom fűszer lehet! Megcsinálom én is! Köszi!!

tücsi írta...

Valamikor, amikor a gyerekeim kisebbek voltak, rendszeresen tettem el sóban pritaminpaprikát, zellert, petrust. Mióta a hűtő uralja a helyzetet, jégkocka tartóban tárolok télire. De ez a vegeta recept nagyon bejön:):)
Mint mindig a fotó gyönyörű, de én csak a fejlécet látom, más kép nem jelenik meg.Igy nem tudom, hogy van-e több felvételed is:(

Roza írta...

Aleda, ez nagyszerű lehet!:) Ezt is ki kell próbálnom...:)

Kati írta...

Én is készítettem, ugyanez a receptem. Nagyon szép az új fejléced.

Adél írta...

Köszönöm lányok!

Zsuzs: öntvény,asztalra szerelhető hús darálon,miután a zöldségeket amennyire lehet,hosszúkása feldarabolom.

Tücsi: vannak képek,nem tudom,miért nem jeleníti meg nálad:(

Panna írta...

De jó, ezt lementem ;))

Éva írta...

Aleda nézzél már be hozzám szeretnék egy díjat adni neked!

fotolabida maria írta...

ΠΟΛΥ ΟΜΟΡΦΕΣ ΣΥΝΤΑΓΕΣ!!!!ΚΑΙ ΓΛΥΚΑ ΤΕΛΕΙΑ!!!
ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ!!!!

Barbi konyhája írta...

Aleda, tőlem is kapsz egy díjat, ha elfogadod! :))

Gerdi írta...

Zilahon járván, az Unokatestvérem készített ilyet, csak más arányokkal. Én is tervezem, most már a te recepted alapján:-)

Tündérkonyha írta...

Barbi most készítette el, nagyon csinik lettek neki az üvegcséi. Jöttem rögtön ide is meg gusztálni. Muszáj lesz kipróbálnom, és lehet még ajándék is lesz belőle.
Csodásak a képeid megint mint mindíg...

Culinaria Ungaria írta...

Szia Aleda!
Elöször is szuper lett az új fejléced, nagyon tetszik!!! :-)
Ez az ételízesítö nagyon érdekel, mert én csak halkan vallom be, hogy a bolti kockákat használom... Ennek ugyanolyan az íze, tehát lehet ahelyett használni?
Egy másik technikai kérdés...Elárulod nekem, hogyan állítottad be, hogy a recepted alatt másik három recept legyen kicsiben (you might also like)?
Üdv:Krisz! :-D

Adél írta...

Szia Krisz!
Köszönöm szépen:)

A kockákban ízfokozók találhatók(ezt nem kell mondjam,tudod jól),amik a csirke vagy a marhahús ízt adják meg,ugye ez ebben nem található. Viszont ami a zöldség ízét illeti,az tökéletesen megadja . A kis zöldség granulák benne lesznek a levesben(ételben),ha ez nem zavar,akkor próbáld ki,mindenképp egészségesebb és biztos Nálad is az a legfontosabb.

A harmadik kis kép alatt ,világos szürke színben látható egy kis link " LinkWithin" ,kattints rá és erre az oldalra fog dobni : http://www.linkwithin.com/learn?ref=widget
Ott kitöltöd a kért adatokat( email, blogod címe és hogy hány képecskére akarod állítani( lehet 5 re is én csak 3 ra állítottam).Az email címedre kapsz majd egy linket amit ha aktiválsz,,máris működni fog( a régebbi bejegyzések alatt nem,csak amit azután fogsz bejegyezni).
Remélem érthető voltam.
Puszi :)

Culinaria Ungaria írta...

Kedves Aledám, ezer és egy köszönet!! A te leírásod alapján még 2 percbe sem telt, és már meg is oldottam a dolgot!! Nem is gondoltam volna, hogy ennyire egyszerü!!! Nagyon szépen köszönöm mégegyszer!!
Az ételízesítönek pedig a hétvégén nekiállok, mert a kockát nem akarom többé használni!!
További gyönyörüszép napsütéses öszi napot kívánok Neked!
Puszi:Krisz! :-D

Névtelen írta...

Gοod post. Ι lеarn something totally new and сhallenging οn websitеs I stumblеupon еvеryday.
It's always helpful to read articles from other authors and use a little something from other sites.

My web blog Resistor Power

Névtelen írta...

І am truly thankful to the owner of this web page who haѕ shаred this fantastic article at at
thіs time.

Lоok at my ωeb page ... Wiki.Lamanonegra.Org

Névtelen írta...

Thiѕ is my first time viѕit at here anԁ i
am reаllу pleaѕsant to read everthing аt single placе.



my ωeb-site - Potential difference 

Névtelen írta...

Undeniаbly beliеve that which you statеd.
Your favоurіte juѕtifiсation ѕeеmed
to bе at the net the simplest thing to underѕtаnd οf.

I sаy to you, I сertaіnlу get іrkеԁ еven аs other folκѕ cоnsideг
іѕѕuеѕ that they just do not
rеalіzе аbout. Yоu managed to hit thе nаil uρon the top
as ѕmaгtly аs dеfinеd out the whole thіng with no neеd sіdе-еffectѕ ,
people cοulԁ take a signal. Will probаbly be
again to get mоre. Thanκ уοu

Alѕo ѵisіt my blog post - гeѕiѕtor сoloг code calсulatoг (com.br)

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...