2011. november 2.

Karfiol leves


 Hozzávalók: 1 fej karfiol, 25 dkg csirkemell, kevés olaj,1 hagyma,2 evőkanál kanál házi ételízesítő , 2 dl tej, 2 evőkanál liszt, 2 tojás sárgája,1 dl tejföl, őrölt bors, petrezselyem levél

Kevés olajon megdinszteltem az apróra vágott hagymát és a kockára vágott csirkemellet, hozzáadtam 2 kanál ételízesítőt  és felöntöttem vízzel .Mikor a hús megfőtt  beletettem a rózsáira szedett karfiolt.A lisztet  csomómentesre kavartam a tejjel, kevés levessel hőkigyenlítettem és behabartam vele a levest.(vigyázni kell míg felfő,mert könnyedén kifuthat). Izesítettem őrölt borsal és apróra vágott petrezselyem levéllel.2 tojás sárgáját elkavartam 1 dl tejföllel,ezt is hőkiegyenlítettem kis levessel és belekavartam a levesbe.

12 megjegyzés:

Nelli írta...

Hű, de nagyon szeretem.Csirkemellet még nem tettem bele, de ki fogom így is próbálni.:-)Nagyon finom lehetett!

Éva írta...

Nagyon guszta! Csirkemellett én sem szoktam tenni bele , de ettől csak finomabb lehet.Viszont nem tejfölt hanem rántással és nokedlivel szoktam, de biztosan nagyon finom ilyen módon is!

Annamari írta...

Szeretjük. Nagyjából így főzöm én is csak hús nélkül, de ami legjobban tetszik, hogy végre valaki, aki nem krémlevest készít karfiolból! (nekem is kolozsvári gyökereim vannak, bár a főzést 99%-ban egyedül tanultam meg, miután elkerültem otthonról - haza :))

Kriszta írta...

Nagyon jól néz ki és gyönyörűek a fotók!

trollanyu írta...

Én is nagyon szeretem, az egyik legfinomabb leves:) Igaz még én sem próbáltam csirkemellel, de a férfinép csak örülne neki.

Hankka írta...

Nálunk is hús nélkül készült eddig, de nagyon jó ötlet hússal készíteni, finom lehet! A képek gyönyörűek!

Gerdi írta...

Aha, szóval ebbe is jó a házi ételízesítő. De mibe nem? Nagyon fincsi lehet ez a leves, főleg, hogy husi is van benne...

Barbi konyhája írta...

Igaz amit trollanyu ír, nekem is az egyik legfinomabb levesem! Bár nem így készítem, de ez is nagyon tetszik, főleg a házi ételízesítő használata ;D, megjegyzem magamnak! :)

Blogkonyha írta...

Imádom! És ezek az üde képek! Nem semmi látvány...:o))) Ez az a leves, amit itthon mindenki szeret, jól megrakva tejföllel...Hm...máris megkívántam!

Bianka írta...

Nagyon szeretem. Én még szoktam más zöldségeket is tenni hozzá. Guszta fényképek

Roza írta...

Nagyon guszta. Eszembe is jutott, milyen régen főztem már karfiollevest.

Adél írta...

Köszönöm lányok a hozzászólásokat.A lányom miatt készítem csirkemellel,mert ö úgy szereti,de anélkül is nagyon finom.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...