2013. április 22.

Nagymama porhanyos kiflije


Nagyon kiadós, 72 darab kifli jön ki belőle.  Nagymamám leggyakrabban készített süteménye volt, gyerekként imádtam pödörgetni a kis kifliket.

 

Hozzávalók 72 darab kiflihez: 50 dkg liszt, 20 dkg zsír, 10 dkg porcukor, 1 tojás sárgája, 4 evőkanál zsíros tejföl, 12 g sütőpor, 1 teáskanál ecet, 1 citrom reszelt héja, 1 tasak vaníliás cukor, csipetnyi só; a töltelékhez: alma vagy birsalma lekvár; a tálaláshoz: 15 dkg porcukor.

Elkészítése: A lisztet összedolgozzuk a zsírral, közepébe mélyedést csinálunk, hozzáadjuk a tejfölt, a porcukrot, a tojássárgát, a sót, a vaníliás cukrot, a citromhéjat, a sütőport meg az ecetet és alaposan összedolgozzuk. Ha esetleg túl keménynek éreznénk a masszát, kevés hideg vizet adjunk hozzá. Puha, jól dolgozható masszát kell kapjunk.  6 részre osztjuk, gombócokká gyúrjuk és fél órára hidegre tesszük. Mindegyik gombócot enyhén lisztezett deszkán vékony, kör alakúra nyújtjuk és 12 részre vágjuk. Mindegyik háromszögű tésztára egy-egy kávéskanál  lekvárt teszünk, majd felsodorjuk. A kifliket sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, 180 fokon 10-15 perc alatt világosra sütjük. Porcukorral megszórva tálaljuk.





3 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

De szépek így egy csokorban. Megkóstolnám... nekem is van hasonló receptem, de ezt is ki fogom próbálni. nagyon guszták!

Edó írta...

Szemet gyönyörködtető,precíz,ahogy tőled már megszokhattuk:)

Gabriella írta...

Nekem is van több hasonló kis kifli receptem is, amelyeket Anyukám készített régen. Nagyon szeretem az ilyen kis aprósüteményeket - készíteni is, és enni is. :)
Olyan szép csinosakat készítettél, nagyon jól mutatnak egy kupacban... Szépek a képek.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...