2012. november 7.

Tormaleves fürjtojással




Hozzávalók: 1 szál torma(kb.10 dkg), 4 db sárgarépa, 2 szél fehérrépa, 1 hagyma, 10 db fürjtojás, 2 evőkanál olaj, 2 evőkanál liszt, 2 dl tejföl, 1 teáskanál mustár,1-2 evőkanál ecet, só, bors

Elkészítése:  a zöldségeket megpucoljuk, a hagymát apróra, a répákat hosszúkásra vágjuk, majd az olajon  kissé megdinszteljük. Sóval és borssal ízesítjük, majd felöntjük vízzel és roppanósra főzzük. Ha a zöldségek megfőttek, hozzáadjuk a reszelt tormát. A lisztet csomómentesre kavarjuk a mustárral és a tejföllel, kevés levessel hőkiegyenlítjük, majd behabarjuk vele az ételt. Ecettel ízesítjük. A fürjtojásokat  megfőzzük, majd megpucoljuk és negyedekre vágjuk. Szétosztjuk a tányérokba, rámerjük a levest és kevés tormát reszelünk  a tetejére.



6 megjegyzés:

Blogkonyha írta...

Ilyen levesről még életemben nem hallottam! Szuper guszta! De kíváncsi lennél az ízére... Amúgy a tormát szeretem, gondolom hogy ízlene!

Kati írta...

Aleda, ma a piacon voltam, s éppen eszembe jutott a tormát látva, hogy tavaly egy néni a piacon elmondta, hogy szokott tormalevest főzni, s én nem jegyeztem le, elfelejtettem, és amikor hazajövök, itt a tormaleves recept:)
Nagyon guszta, kipróbálós:)

Annamari írta...

Finom! Tegnap megfőztem, igaz fürjtojás helyett tyúktojással, és nagyon ízlik.

Adél írta...

Krisz, finom ízű, pikáns leves.

Adél írta...

Kati :) Akkor ki kell próbálni:)

Adél írta...

Örülök, h ízlett. Szerintem a tyúktojás vagy fürjtojás, az már nem változtat az ízén.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...