2012. december 17.

Toros káposzta



Hozzávalók: 80 dkg sertésoldalas vagy lapocka, 1 kg savanyú káposzta, 1 nagy hagyma, 4 cikk fokhagyma, 1 evőkanál zsír, só, bors, 1 evőkanál paprikakrém, 2 babérlevél; a tálaláshoz: 2 dl tejföl

Elkészítése: A hagymákat megpucoljuk és apróra vágjuk majd a zsíron megdinszteljük. Mikor félig megvan, hozzáadjuk a feldarabolt sertésoldalast és lassú tűzön, lefedve, együtt pároljuk tovább. Ha szükséges, kevés vizet öntünk mindig alája, de csak épp annyit , hogy a hús oda ne süljön. Közben a káposztát átmossuk ha nagyon savanyú és kevés zsíron megpároljuk. Hozzáadjuk a babérlevelet és ha szükséges, kevés vizet öntünk rá. Mikor a hús megpuhult, a káposzta pedig roppanósra párolódott, a kettőt egy edénybe összevegyítjük és jól összefőzzük. Az ételt  melegen, fél óráig pihentetjük, majd tejföllel tálaljuk.

Kicsit munkaigényes de a végeredmény mindenért kárpótol. Disznóvágás idején, friss húsból a legfinomabb. Öntött vaslábasban csinálom, mert az egyenletesen vezeti a hőt, így a hús puha és omlós lesz benne. Ha nincs, akkor a legvastagabb falú edényt használjuk. Az étel utolsó fázisát a sütőben is szoktam készíteni, így az étel teteje ropogósra pirul. A paprikakrémet kevés őrölt fűszerpaprikával helyettesíthetjük, de csak keveset tegyünk bele vagy akár el is hagyhatjuk, mert az ételnek nem kel túl paprikásnak lennie.


7 megjegyzés:

teller-cake írta...

Imádom a képosztás ételeket, de bátortalan vagyok nekiállni... Ezt a verziót is imádnám! :)

Az amatőr hagyományörző írta...

Való igaz hogy csak a friss húsból a legfinomabb , mint ahogy az orjaleves is és a töltött káposzta is . Mifelénk /Szatmár/ disznóvágáskor kötelező a toroskáposzta ,a húst jó nagy-falatnyi darabokra vágták és előbb a zsírosabb részt /hasaalja ,tarja / kissé lepirították hogy eressze ki a zsírt majd a soványabb hússal tovább sütötték , de nálunk csak sóval , borssal fűszerezik ,paprikából csak erős csöves jöhet számításba és semmi tejföl- mert az már a székelykáposzta beütése - .

Blogkonyha írta...

Éppen most kaptam egy vödör savanyú káposztát egy kedves pácienstől...Mindenképen lesz belőle töltött káposzta! De ez a toros is nagyon betyár! :o)

Gerdi írta...

Az már biztos, hogy azon frissiben a legjobb, de a hentestől vett húsból is nagyon fincsi lehet!
Mifelénk káposztalevest készítettek toros káposzta gyanánt, hasonló összetételű, csak leves. Az sem volt rossz:-)

Éva írta...

Guszta! Nagyon finom étel szeretjük ! Hasonló módon készítem én is annyi különbséggel hogy én nem külön hanem egyben készítem, főzöm meg!

Anikó írta...

Én is sűrűn készítem és egyben főzöm, de biztos az eredeti így van, ahogy írod, külön-külön. És az is igaz, hogy a frissen vágott disznó húsából a legjobb, egész más, mint amikor a hentesnél veszed meg a húst, az is finom lesz, de soha nem annyira, mint a még majdnem meleg hús:-))) De nagyon jó étel ez:-))))))

Karcsi1001 írta...

Én, ha hentesnél veszem a húst, akkor sütőben sütöm a jó cupákos (dagadó, oldalas) húsokat előbb, majd összekeverem a külön elkészített savanyú káposztával, és együtt készre sütöm. Disznóvágáskor pedig abált húsdarabokat egy lábasban sütök meg, és erre teszem a megpárolt káposztát, összekeverve készre főzöm. Káposztaimádó vagyok, de a toros kedvencem.

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...