2014. január 19.

Szilvaízes derelye




Hozzávalók: 25 dkg liszt, 2 tojás, 1 evőkanál víz, só; 
továbbá: 30-35 dkg üstben főtt szilvaíz, 25 kg prézli, 3-4 evőkanál olaj;
a tálaláshoz: 5 dkg porcukor

Elkészítése:  A tésztához a lisztet gyúródeszkára szitáljuk, közepébe mélyedést csinálunk, beleütjük a tojásokat, hozzáadjuk a sót meg a vizet. Villával felverjük, miközben  belülről kifelé haladva beledolgozzuk a lisztet. Mikor már villával nehéz dolgozni, kézzel gyúrjuk tovább, míg a tészta összeáll és kisimul. Letakarjuk és 30 percig pihenni hagyjuk, majd sodrófa segítségével vékonyra kinyújtjuk és egy sorban, cikk-cakk formában, egy -egy teáskanálnyi szilvaízet rakunk rája.  A szilvaíz kupacok mellett egy vizes ecsettel végigkenjük a tésztát, hogy  majd jól összeragadjon, az üres tésztarészt  ráhajtjuk  a szilvaízesre, a vágás mentén jól lenyomjuk  és derelyevágóval háromszögekre vágjuk.  Addig folytatjuk, míg a tészta elfogy. Enyhén sós vizet forraljunk és a derelyéket addig főzzük benne, amíg fel nem jönnek a tetejére. Egy serpenyőben az olajat felforrósítsuk és a prézlit megpirítjuk rajta, majd a derelyéket  szűrőkanállal kiemeljük és meghempergetjük benne.  Porcukorral megszórva tálaljuk. 




4 megjegyzés:

Bogyó írta...

A múlt héten készítettem én is derelyét.Igaz, hogy a hozzávalók mennyiségét csak úgy érzésre tettem bele, úgyhogy köszönöm a bejegyzésed, amelyben a pontos mennyiségeket leírtad. :)
A tészta pihentetése is új volt nekem.Miért szükséges pihentetni a tésztát? A laskának készült tésztát is pihenteted?
Üdv. szeretettel
Zita

Az amatőr hagyományörző írta...

Nálunk csak sósan esszük , nagyon finom mikor az édes szilvalekvár keveredik a tészta és a prézli sós ízével !

Adél írta...

A pihentetés azért szükséges, mert ezalatt a liszt megszívja magát a vízzel, a glutén felszabadul a lisztből és magától átalakul, így a tészta kisimul, könnyebben nyújtható lesz(elasztikus). Igen, a laskának készült tésztát is pihentetem.

Anikó írta...

Sokszor van nálunk is, nagyon szeretjük, van, hogy gyúrt tésztával, de van, hogy krumplis tésztával készítem, bár én mindig pohárral szaggatom ki, bele a lekvárt és félbehajtom, mint egy fül olyan, ezért is hívjuk barátfülének:-))) Imádjuk nagyon:-)))

Printfriendly

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...